آدم ربا در کمتر از 12ساعت دستگیر شد!!
نوین گستر
به وبلاگ نوین گستر خوش آمدید!


 

ربایش دختر ۱۳ ساله با انگیزه حل مشکلات اقتصادی
آدم‌ربا در کمتر از 12 ساعت توسط مأموران پلیس دستگیر شد

خبرگزاری فارس: مرد جوانی که با انگیزه برطرف کردن مشکلات مالی خود دختر ۱۳ ساله‌ای را ربوده بود در کمتر از ۱۲ ساعت توسط مأموران شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: آدم‌ربا در کمتر از 12 ساعت توسط مأموران پلیس دستگیر شد

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، ساعت 5 بعد از ظهر روز 26 دی‌ماه جاری فردی با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به مأموران اعلام کرد که دختر سیزده ساله وی به اسم سیما ربوده شده و فرد ناشناسی در ازای آزادی این دختر درخواست 250 میلیون تومان کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور امیرآبادی، رئیس دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ و اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی قرار گرفت.

با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیم ویژه از کارآگاهان اداره یازدهم رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار داد.
 
در تحقیقات انجام شده از پدر سیما، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دخترم به اسم سیما 13 ساله در مسیر بازگشت از مدرسه و در نزدیکی خانه ربوده شده و فردی ناشناس طی تماس تلفنی، در ازای آزادی دخترم درخواست مبلغ 250 میلیون تومان کرده است.

کارآگاهان اداره یازدهم در تحقیقات از محل کودک‌ربایی در منطقه حکیمیه تهران اطلاع پیدا کردند که یکی از همسایگان و کسبه محل که در محل ربوده شدن سیما حضور داشته، وی را در حین سوار شدن به یک دستگاه خودرو پژو پرشیا مشاهده کرده اما از آنجایی‌ که دختربچه خودش شخصاً و بدون هیچگونه درخواست کمکی سوار ماشین شده، وی در آن لحظه متوجه کودربایی دختربچه 13 ساله نشده است.
 
با توجه به اطلاعات بدست آمده از خودروی مورد استفاده در آدم‌ربایی و همچنین مشاهده چهره راننده خودرو پرشیا از سوی یکی از همسایگان، کارآگاهان اداره یازدهم که با توجه به اظهارات شاهد صحنه کودک‌ربایی اطمینان پیدا کرده بودند که آدم‌ربا به احتمال بسیار زیادی از بستگان و یا دوستان نزدیک خانوادگی دختربچه ربوده شده است، به تحقیقات در این خصوص پرداختند.
 
در این مرحله، کارآگاهان با چهره‌نگاری تصویر راننده پرشیا، موفق به ترسیم چهره فرضی و اولیه از راننده خودرو شدند.
 
در ادامه تحقیقات و با بدست آمدن تصویر اولیه از راننده پرشیا، تصویر این فرد در مقابل اعضای خانواده و والدین سیما قرار گرفت و آنها نیز بلافاصله یکی از دوستان نزدیک خانوادگی خود به اسم مهرداد 35 ساله را مورد شناسایی قرار دادند.
 
پدر سیما در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: مهرداد از دوستان بسیار قدیمی خانواده ما است، بگونه‌ای که دخترم سیما او را با عنوان عمو می‌شناسد و همیشه مهرداد را با همین عنوان صدا می‌کند.
 
وی در ادامه اظهارات خود گفت: مهرداد در زمینه خرید و فروش زمین و ملک فعالیت می‌کند اما از چندی پیش اطلاع پیدا کرده بودم که دچار مشکلات مالی شده و شدیداً درگیر این موضوع است.
 
با توجه به اطلاعات بدست آمده در زمینه مشکلات شدید مالی مهرداد و همچنین شناسایی به عنوان راننده خودروی استفاده شده در کودک ربایی توسط یکی از همسایگان به عنوان شاهد صحنه کودک‌ربایی، کارآگاهان اداره یازدهم با اطمینان از نقش و مشارکت مهرداد در کودک ربایی بلافاصله وی را در ساعت 2 بامداد امروز دستگیر و به اداره یازدهم منتقل کردند.
 
با آغاز تحقیقات، مهرداد که به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد در این فاصله زمانی کوتاه شناسایی و دستگیر شود، در کمتر از دقایقی لب به اعتراف گشود و به کودک‌ربایی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام را نیز مشکلات شدید مالی و ورشکستگی اقتصادی اعلام کرد.
 
با اطلاعات بدست آمده درباره محل نگهداری سیما در داخل انباری یک واحد مسکونی در منطقه تهرانپارس، کارآگاهان به محل نگهداری سیما رفته و او را در حالی‌که دست‌ و پا و دهانش به طور کامل بسته و در زیر یک لایه از پلاستیک قرار گرفته بود، در ساعت 3 بامداد امروز آزاد و به اداره یازدهم منتقل کردند.
 
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به آزادسازی کودک ربوده شده در فاصله زمانی کمتر از 12 ساعت، گفت: با آزادسازی دختربچه ربوده شده و اطلاع والدین از آزادی فرزندشان و حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی، دختربچه این خانواده در ساعت 5 بامداد به خانواده‌اش تحویل و متهم پرونده نیز جهت صدور دستور مقام قضایی به دادسرای امور جنایی تهران انتقال داده شد.
انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط فاطمه اسلام نیا