باغ های معلق بابل
نوین گستر
به وبلاگ نوین گستر خوش آمدید!

باغ های معلق بابل

باغ های معلق بابل

به گفته ی مورخان یونانی باغ های شگفت انگیز و زیبای بابــل به دستور شاه نبوچادنزار دوم ( بخت‌النصر دوم ) در حدود شش صد سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد است . بر طبق روایات متعدد علت احداث این باغ هدیه و پیشکشی نبوچادنزار به همسر خود آمی تیس ، دختر پادشاه مادها بود . آن دو برای اتحاد و دوستی بین ملت هایشان تن به این ازدواج داده بودند . ملکه که در سرزمین مادری خود به کوهستان ســـرســبز و پوشیده از گــل و گــیاه عـــادت کرده بود با آمدن به بابــل و دیدن دشت های آفتاب سوخته و خشک آنجا دلگیر و افسرده شد . شاه نبوچادنزار دوم نیز برای شاد کردن همسرش به زیردستانش دستور داد تا کوهی مصنوعی به همراه پشت بام های ســرسـبز و پر از درخت احداث کنند .

 

باغ های معلق بابل

با این وجود تعداد بیشماری از تاریخ دانان و مورخان عصر جدید درباره ی وجود این باغها دچار تردید شده اند و دلیل موجه خود را مـــوجود نبودند هیچ گونه لوح و نشانی از دوران سومری ها درباره ی باغ های معـــلق بابــل میدانند . البته شرح حال هایی از قصر ها و شهر های عصر شاه نبوچادنزار دوم وجود دارد ولــی بسیار جای شگفتی است که فقط تاریخ نویسان یـــونانـــی از وجود این باغهای زیبا و سرسبز بگویند و خود باستان شناسان محلی به هیچ عنوان خبری از این باغ ها ندهند .

باغ های معلق بابل

تاریخ دانان عصر حاضر علت زبــانزد شدن باغ های معـــلق بابــل را به این صورت شرح میدهند که سربازان اسکندر مقدونی هنگامی که از بابــل به سوی کشور خود یعنی یونان بازگشتند ، برای هموطنان خود از باغ ها و بام های سرسبز و همینطور سنگ فرش های تمیز و مرتب بابــل سخن گفتند . شاعران یونانی نیز توصیفاتی را از باغ های معـــلق بابــل و از زبان این سربازان برای عصر مــــا به عنوان یکی از عجــــایب جــــهان به یادگار گذاشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط فاطمه اسلام نیا