پل گلدن گیت
نوین گستر
به وبلاگ نوین گستر خوش آمدید!

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت ( دروازه ی طلایی ) پلی معلق در دهانه ی شمالی شبه جزیره ی سانفرانسیسکو و بر روی اقیانوس اطلس است که این شهر را به مارین کانتی متصل میکند . دهانه ی پل معلق گلدن گیت طولانی ترین دهانه در بین پل های سراسر جهان است و فاصله ی آن بیش از ۴۲۰۰ فوت میباشد . ساخت این پل در سال ۱۹۳۷ به پایان رسید و در حال حاضر نـماد به رسمیت شناخته شده و بین المللی سان فرانسیسکو و ایالت کالیفرنیا است . رنگ این پـل با مشاوره ی یکی از معمارهایش به نام ایرونیگ مورو نارنجی مایل به قرمز انتخاب شده است ، چون با رنگ های محیط ترکیب نمیشود و در مه نیز میتوان بخوبی آن را تشخیص داد .

 

پل گلدن گیت

طول این پل ۱٫۷ مایل است و در طول روز بطور متوسط ۱۸۰۰ وسیله ی نقلیه از روی آن عبور میکند . پل گلدن گیت شامل شش باند برای عبور ( آزاد راه ) است و در دو طرف آن پیاده روهای زیبایی وجود دارد که توسط عابرین پیاده و دوچرخه سواران مورد استفاده قرار میگیرد . حداکثر سرعت مجاز برای رانندگی بر روی پـل در اول اکتبر ۱۹۸۳ از ۸۹ کیلومتر در ساعت به ۷۲ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرد . پیاده روی شرقی در طول روز و پیاده رو غربی فقط در بعد از ظهر ها و تعطیلات آخر هفته برای عبور دوچرخه سواران و عابرین پیاده بـاز میشود .

ایده ساخت این پل برای اولین بار در سال ۱۹۱۶ توسط جوزف اشتراوس مطرح شد که میتوان با هزینه ای در حدود ۳۰ میلیون دلار پل معلقی را ساخت و در سال ۱۹۲۱ طرح نهایی خود را برای گرفتن تاییدیه به شهروندان و مسئولین ارائه کرد . در نوامبر ۱۹۳۰ شش شهرستان از شمال کالیفرنیا از جمله مارین کانتی و سان فرانسیسکو نیز به نفع این طرح رای دادند و سرانجام در ۱۲ نوامبر در ساعت ۳ بعد از ظهر ساخت این پل به تصویب دولت رسید و مردم مارین کانتی با بستن فروشگاه ها و تعطیلی کارهای خود این واقعه را جشن گرفتند . ساخت رسمی این پل در تاریخ ۵ ژانویه ی ۱۹۳۳ آغاز شد و چهار سال و نیم نیز بطول انجامید .

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت بخاطر ظرافت و زیبایی و درعین حال سادگی اش به سمبلی جهانی برای سان فرانسیسکو و البته ایالات متحده تبدیل شده است . در ۲۷ می ۱۹۳۷ همزمان با افتتاح پل ، جمعیتی بیست هزار نفری از شهرستان های مختلف بر روی این پل رژه رفتند و یک روز پس از آن رئیس جمهور وقت یعنی فرانکلین روزولت در ۲۸ می سازمان GGB را که برای مدیریت و اداره ی ترافیک پـــل بود ، تاسیس کرد . برای ساختن این پل در حدود پنج هزار کارگر به کار گرفته شدند و تمامی درختان جنگل اورگان قطع شدند . در سال ۲۰۰۷ جشنی برای تولد ۷۰ سالگی پــل گلدن گیت برگزار شد . گردشگران میتوانند با پیاده روی و یا با دوچرخه بر روی این پل تجربه ای غیر قابل وصف را داشته باشند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط فاطمه اسلام نیا